نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
12656
-
الف
+

«حسین گیل» از سریال «هزاردستان» تا فلم «مسافران مهتاب» + بیوگرافی

در این گزارش با «حسین گیل» بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران در سریال «هزاردستان» و فلم «مسافران مهتاب» آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، همزمان با نشر فلم سینمایی «مسافران مهتاب» و تجدید خاطرات بسیاری از بینندگان با کرکتر محبوب «کدخدا سلیمان» در این فلم ، نگاهی کوتاه و اجمالی به کارنامه هنری این بازیگر کهنه کار ایرانی خواهیم داشت.

«حسین گیل» بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران در سال 1319 خورشیدی در تهران متولد شد.

وی بازیگری در سینما را با فلم های «شارلاتان» و «رانندگان جهنم» از سال ۱۳۴۴ خورشیدی آغاز کرد.

گیل از سال ۱۳۵۰ فعالیت در تلویزیون را نیز به کارنامه هنری خود افزود و در سریال‌های «هزاردستان» ساخته «علی حاتمی»، «تنهاترین سردار» به کارگردانی «مهدی فخیم‌زاده» و «حمله دار» ساخته «جعفر سیمایی» به ایفای نقش پرداخت.

«حسین گیل» کرکتر «سید مرتضی» سماور ساز تهرانی یا همان مرد با خدای سریال «هزاردستان» بود که در بین عسگرهای مفلوک نان و خرما خیرات می‌کرد و وقتی «رضا خوشنویس» از بالای گراندهتل روی زمین افتاد، بر سر جنازه رضا خوشنویس آمد و با خشم به هزاردستان نگاه می‌کرد.

چشم‌های خشمگین گیل و عبارت «یدالله فوق ایدیهم» نمای پایانی این سریال بود.

«حسین گیل» در طی چهار دهه فعالیت در سینما در بیش از چهل و شش فلم سینمایی بازی کرده است.

او به پاس خدمات بسیار و بی چشم‌داشت به وطن خود از جمله آموزش تخنیک های رزمی در دوره جنگ بین ایران و رژیم بعث عراق، درجه سرداری دریافت کرد. با این حال او در کنار تمام فعالیت‌های خود بازیگری را ادامه داد و در نقش‌های متفاوتی نیز ظاهر شد.

فراربزرگ (۱۳۷۶)، تهاجم (۱۳۷۵)، اعاده امنیت (۱۳۷۴)، پاتک (۱۳۷۴)، هفت گذرگاه (۱۳۷۴)، شب بیست و نهم (۱۳۶۸)، مسافران مهتاب (۱۳۶۶)، جمیل (۱۳۶۶)، نبرد عقاب‌ها (۱۳۵۳) و ... از جمله فلم های سینمایی است که گیل در آن ها ایفای نقش کرده است.

فلم سینمایی «مسافران مهتاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی فخیم زاده محصول سال ۱۳۶۶ است که «حسین گیل» در کنار فخیم زاده نقش هایی ماندگار را از خود به یادگار گذاشته اند.

گفتنی است که سریال «هزاردستان» و فلم سینمایی «مسافران مهتاب» با بازی «حسین گیل» از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «هزاردستان» 

فلم سینمایی «مسافران مهتاب» 

م ح/ح ح

نظر شما
ارسال نظر